torsdag 28 februari 2013

Goda pelargonnyheter





"Jag har goda nyheter. Vi får göra blommor med mamma." Min femåring har just lärt sig uttrycken goda nyheter och dåliga nyheter, vilket han använder hela tiden innan han ska berätta något. Vad som helst. I dag var det för att han skulle avslöja att storasyster också gärna fick komma och plantera egna pelargonsticklingar.

Sticklingsföröknig är ett väldigt bra barnträdgårdspyssel om man inte hänger läpp över lite jordspill. Det ser liksom ut som något redan från början. Tre krukor var blev det till mina barns omåttliga förtjusning. Själv har jag planterat om två tredjedelar av mina övervintrade pelargoner nu. Det är en superb sysselsättning för min snötrötta själ. Jag har bara så svårt för att göra mig av med prima sticklingmaterial så det blir nya pelargoner i parti och minut också. Var jag nu ska få plats med dem.

2 kommentarer:

  1. Jag blir påmind om när lillebror fick smak på ordet "apropå" :)Jag har hjärtat i halsgropen varje år när jag klipper in citronverbenan, men den gillar visst det. Att bli klippt alltså. Får du för många pelargonbitar så kan jag förbarma mig över några. Våra hade så mycket rotlöss så jag har kastat. Massor :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen att håva in av mitt överflöd. Det räcker och blir över!

      Radera

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.