onsdag 11 september 2013

Rådhusvinet försöker svälja kärleken

Rådhusvinet växer på en på tok för liten spaljé. Den var aldrig riktigt tänkt för rådhusvin, först bara för en sommars tomater, men sedan gick tiden och numera har rådhusvinet tagit över både den och stora delar av buskaget intill. Jag älskar frodigheten, även om jag inser att jag nog måste börja inkräkta lite på friheten för omgivningens skull. Bredvid spaljén har jag en odlingsbänk där jag ställer plantor jag inte riktigt vet var jag ska placera ännu, till exempel ett gäng kärleksört som jag delade i höstas. Imponerande ändå att de blommar trots rådhusvinets smått kvävande kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.