lördag 27 oktober 2012

Sista skälvande skörden

Chilin ska jag torka och de sista tomaterna får bli grönsaksbuljong. Grönsakerna i uterummet kom igång sent i år, men växte och mognade ändå länge. Skörden blev relativt klen. Delvis för att sommaren har varit kall och regnig, men också för att jag håller på att experimentera med gödslingen. Vill använda så mycket jag kan av det naturen själv erbjuder och har i år nästan bara gödslat grönsakerna med nässelvatten. Men det är svårt att få balans. Nässelvatten är väldigt kväverikt. Det ger frodig grönska men kan också ge mindre skörd. Grönskan är för all del halva glädjen med odlingarna, men nästa år ska jag nog köpa färdigt långtidsgödsel till en del plantor att jämföra med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.