onsdag 13 mars 2013

Billigare än psykolog

Jag har gnällt  på den återkommande vinterkylan. Jag har verkligen inte tagit den bra. Men jag har accepterat den nu. Jag har nämligen lyxen att ha tillgång till effektiv terapi. I tre kvadratmeters bubbelplasttält i uterummet är det redan vår. I dag var det 15 grader varmt. På ren solkraft 18 grader mer än ute. Och ändå är det kanske doften som är det allra bästa. När jag drar upp dragkedjan till tältet och möts av jord och sol och spirande blad blir jag faktiskt vimmelkantig av lycka.

4 kommentarer:

  1. Själv fortsätter jag gnälla för att hålla värmen. :-(

    SvaraRadera
  2. Det är nog doften som gör det?.Man kanske skulle ha en liten ask jord i fickan att kunna sniffa på vid behov :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt! Det är kanske det man ska se till att ha i december sen.

      Radera

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.