lördag 15 december 2012

Allt utom doftljuset är förlåtet

Okej, jag blev lite irriterad på Odla när mina beställda amaryllislökar kom på posten. En sort var slut  och den utlovade premien med hyacinter var utbytt mot doftljus. Inte samma sak. Hrmpf. Men nu har alla de lökar som levererades slagit ut och jag är benägen att förlåta. Evergreen blommar i vardagsrumsfönstret. Jag är svag för grönvitt och tycker de här är eleganta. I dag skimrade de i eftermiddagssolen.

I köksfönstret står Exotic star med sina tre stänglar och briljerar. Jag planerar att spara båda för att få dem att blomma om så småningom. Det tar lång tid, och jag brukar hinna ledsna på de tråkiga knölarna, men de här kommer jag nog att kunna vänta på.




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är de! Och här har jag nöjt mig med att köpa röda på Ica varje år :-) De är i och för sig fina de också.

      Radera

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.