måndag 17 december 2012

En häckbetraktelse om vintern


Jag följde barnen till skolan och förskolan här om morgonen. Jag har klagat på min egen spretiga spireahäck som lägger sig platt ner och blir som en bred snövall så fort det snöar, men de 800 metrarna till den lokala skolan bjuder verkligen på alternativ. Sommartid njuter jag av att gå förbi vissa hus, och så här vintertid är det också många häckar som blir otroligt vackra. Speciellt de med grov struktur. Och de formklippta. Och de vintergröna. Och de med bär. Jag går verkligen igång på häckar.

1 kommentar:

  1. Skønne vinterbilleder! Her i Danmark er sneen desværre væk, men åh hvor jeg ønsker mig en hvid jul!

    Mange julehilsner fra
    Katinka

    SvaraRadera

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.