torsdag 6 december 2012

Strömavbrott hotade sovande pelargoner


Plötsligt slocknade adventsstjärnan i vardagsrummet, tv:n tystnade och allting blev mörkt. Det tog mig tre sekunder att komma att tänka på vinterväxthuset. Det var sju grader kallt ute, så det skulle inte ta många minuter innan kylan hade krupit in i bubbelplasttältet i uterummet. Kastade mig ut och tände värmeljus. Jag kan tala om att 35 stycken gjorde det sju grader varmt på det kallaste stället. Så det funkar. Två timmar senare var strömmen tillbaka och jag fick släcka min gigantiska ljuslykta igen. 


2 kommentarer:

  1. Ja vad gör man inte för sina kära vänner? Bra att det funkade så bra med ljusen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tur bara att klockan var fem på eftermiddagen och inte fem på morgonen. Då hade det kunnat gå illa...

      Radera

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.