onsdag 2 januari 2013

Det är nu statistiskt bevisat

Människan gillar pynt. En vetenskaplig studie, utförd på denna blogg, visar att sju av sju gillar att pimpa sin trädgård. Läsarna fick ta ställning till pynt eller inte i trädgården och hade att välja mellan fyra svarsalternativ. Ingen ansåg att pynt var en styggelse. 
Däremot var läsarna oense om vilken typ av pynt som lämpade sig. Två ansåg att lite granris var en lämplig nivå, tre kunde tänka sig ytterligare pynt så länge materialet var naturligt, medan två av sju föredrog den mest extrema formen av pynt med glitter, blinkande lampor och spelande orkester.
Forskaren bakom studien, Åsa Trädgårderaren, anser att endast en slutsats är rimlig.
– Smaken är olika. Det viktiga är att alla pyntar som de tycker är fint och mår bra av. En del kommer att gilla det, andra inte, men det enda som spelar roll är vad du själv tycker.

3 kommentarer:

  1. Eller hur! :-)
    Lite lagom med pynt är bra för en svensk lagom själ. När jag inte får en uppåtperiod och pyntar indiskt färgglatt med spelande orkester ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En orkester kan väl aldrig vara fel? :-) Ibland blir jag trött på min svenska måttlighet och försöker ta ut svängarna, men den är djupt rotad lagomheten.

      Radera
  2. Klart man ska pynta i trädgården det ger egen karaktär.
    Fast en gång sa brorsan till mig:syrran det börjar se ut som om det bor en häxa här!
    Vaddå???Jag förstår inta vad menar ;-) bara för att jag hänger lite tingeltangel här o var i träd o buskar :-) Nåja han begriper ändå NADA ha ha
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.