fredag 16 november 2012

Blooming friday - en ljusglimt

Visst försöker jag tänka positivt. Det är mysigt med november. Tända ljus, dricka te och sitta vid brasan. Men det hjälps inte. Jag tycker ändå att det är för mörkt. Det här är väl möjligtvis det enda som är riktigt bra. Eftersom solen bara tar sig över trädtopparna så här års blir det lätt ett strålande fint släpljus. Bilderna liksom tar sig själva. Fenomenet kommer bara någon gång i veckan och varar kanske en kvart eller så, men visst - det är en ljusglimt.

P.S. Hakar härmed på Blooming friday-temat på alla fina trädgårdsbloggar jag läser. Hoppas jag gör rätt nu.

15 kommentarer:

  1. Det är klart att du gör rätt :)

    Men jag håller med om att det är svårt att hålla humöret och orken upp i detta mörker.

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart ljus och du fångade glimten perfekt...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. En fin ljusglimt du fångat. Det gäller att hinna med och fånga dem, innan de försvunnit i skugga.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Klart du gör rätt, det är jätte kul med blooming friday, fin ljusglimt du fångat - det är bäst att ta vara på de som ges.
    Det är lärkträd som nu lyser så gula i mitt förrra inlägg, vi har några stycken som förgyller vår lilla skog förtillfället.
    Ha en riktigt go´helg!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilken fin ljusglimt du lyckats fånga på bild, man får vara snabb nu för att lyckas fånga det lilla som kan glädja en i mörkrets tid.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Men OJ, så fint här var!
    Håller helt med dig om mossan, visst är den både härlig & tacksam så här års.
    Ha en finfin helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  7. Inte lätt att fånga den ljusglimten när den bra kommer en kort stund.Men du har lyckats.MVH

    SvaraRadera
  8. Vilken fin bild du visar och så vackert med en liten ljusglimt.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Håller med! Det är för mörkt nu, i alla fall om man är instängd på ett jobb och inte kommer ut den kvart solen visar sig :-). Men nu är det helg - då får vi leta oss ut, trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Nog är det mörkt alltid, men det är tur att det finns ljusglimtar .)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  11. Du gör alldeles perfekt rätt :-) Jättefin bild och du har helt rätt med släpljuset. Det är verkligen vackert.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  12. Wow, vilken snygg bild ! Vad jag gillar din beskrivning av "besattheten" i din profil :-) Mitt i prick ! Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker bild. Passar perfekt till temat.

    Kram

    SvaraRadera
  14. När fenomenet först är framme kan du ju njuta av fina bilder :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.