söndag 18 november 2012

Godnatt Selma och farbror Harald

Äntligen står pelargonerna i vinterväxthuset. Det är Mårbackapelargoner uppblandat med lite rariteter och en och annan fin lågprisplanta. Och så lite kryddväxter och ett olivträd. Den här gången tog jag bort alla blommor och klippte ner pelargonerna lite. Någon sade att de vilar bättre då och blir lättare att få igång i vår. Jag har inte förmått mig kasta högen sticklingar jag fick. De står i vatten därute och jag funderar på att sätta dem i jord och ha dem inne under växtbelysning i vinter. Det borde väl gå?

Vinterväxthuset från Willab garden köpte jag på Blocket för 700 spänn förra sommaren. Nedmonterat är det som ett plockepinn men i år hade jag i alla fall skaffat en beskrivning så jag överlevde byggandet med vettet i behåll. Det bor nu i vårt kombinerade uterum och växthus och jag håller frostfritt med en fläkt inne tältet. När jag hade fått upp det i dag och gjort klart allting runt omkring fick jag en kort stunds lyckosvindel. Tänk, dit kan jag gå ut när jag vill i vinter, sätta mig på en stol och klappa på pelargonbladen och drömma om våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver här! Då blir jag glad! Nu kan dessutom vem som helst kommentera, inte bara du som är inloggad i Blogger.